Argument

Incluziunea sociala apare ca rezultat de convergenta a tuturor tipurilor de invatare, educatie si asimilare spontana a experientei sociale pe care le faciliteaza procesul de invatare sociala. Ea presupune participarea activa a copiilor cu deficiente la viata grupului, a comunitatii locale, acceptarea si includerea lor in relatiile si interrelatiile care se structureaza.

Pentru copilul cu deficienta, situatia este foarte dificila, el confruntandu-se cu numeroase probleme pe care nu le poate depasi sau compensa. Esecul repetat devine astfel traumatizant iar copilul fara o satisfactie mobilizatoare renunta usor la eforturi si ajunge la comportamente deviante sau abandon scolar.

Date fiind aceste realitati, asociatia noastra non-profit este constituita din dorinta de a usura acestor copii si tineri drumul in viata, de a asigura un cadru securizat si optim dezvoltarii compensatorii a acelor laturi ale personalitatii lor care sa faciliteze integrarea sociala.

Functionarea pe intreg parcursul anului in regim de internat pe care ne-o propunem are in vedere asigurarea continuitatii interventiilor de natura educativa ameliorativa, a confortului psihic dat de stabilitate intr-un ambient placut.

Spatiul destinat copiilor si tinerilor va cuprinde locuri de joaca, locuri pentru petrecerea timpului liber, ateliere care vor pune in valoare aptitudinile practice ale subiectilor beneficiari, cabinete pentru diferitele tipuri de terapii necesare fiecarui copil.

Motivul deschiderii unui asemenea centru este nevoia incontestabila de educatie non-formala pe care copii si tinerii acestia o manifesta si care nu se poate realiza decat intr-un cadru institutionalizat, atent gestionat si evaluat permanent in vederea cuantificarii progresului inregistrat.

 

Nu exista comentarii »

No comments yet.

Adaugati un comentariu